diumenge, 3 de maig del 2020

PROPOSTES I ACTIVITATS QUINZENA 3

•ENVIAREM LES ACTIVITATS PER CORREU ELECTRÒNIC, JA QUE AIXÍ ARRIBA A MÉS GENT I ENVIAREU ELS DEURES FETS TAMBÉ PER CORREU ELECTRÒNIC. ELS QUE FEU A LA LLIBRETA SI NO TENEN UNA BONA PRESENTACIÓ NO ES CORREGIRAN. SI TENIU ALGUN DUBTE ENVIEU UN CORREU A: joelroig@escolamarjal.cat


CICLE SUPERIOR
TASQUES A REALITZAR
ENTRE EL 27 D’ABRIL i 10 DE MAIG 
IMPORTANT: Aquestes activitats s’han de presentar a cada mestre/a de l’àrea. Si teniu algun dubte dirigius a ells.        QUI TINGUI TASQUES PENDENTS DE LA SETMANA 1 o 2 LES HA DE REALITZAR IGUALMENT, PERÒ LES POT ANAR ENVIANT QUAN TINGUI TEMPS, ARA PRIORITZEU EN FER PRIMER AQUESTES ACTIVITATS.                                  ENTREU PER FAVOR A GOOGLE CLASSROOM (els que utilitzeu telèfon mòbil baixeus l’aplicació) i accepteu la invitació a la classe de CICLE SUPERIOR, D’EDUCACIÓ FÍSICA i ANGLÈS 
CADA SETMANA FAREM UNA VIDEOCONFERÈNCIA  PER PARLAR DE LA SETMANA, DEURES…
PER L’APLICACIÓ GOOGLE MEET
CODI ENTRADA A LA VIDEOCONFERÈNCIA L’ENVIARÉ PEL XAT DE HANGOUTS A LES 15.55H
  DILLUNS 27 D’ABRIL A LES 15h - CÀLCUL MENTAL
  DIMECRES 29 D’ABRIL A LES 16h - Exposició Pont de Brooklyn (Ia, Amelia i Yaiza)
  Si voleu assajar l’exposició Ia, Amelia i Yaiza, podem quedar el mateix dimecres a les 11.30h (vosaltres decidiu i dieu-m’ho)  
  DIVENDRES 1 DE MAIG A LES 16h - Exposició Chichen Itza (Nacho i Biel)
  Si voleu assajar l’exposició Nacho i Biel podem quedar el mateix dimecres a les 11.30h (vosaltres decidiu i dieu-m’ho)  
  DILLUNS 4 DE MAIG A LES 15h - CÀLCUL MENTAL
  DIMECRES 6 DE MAIG A LES 16h - Exposició Torre de Pisa (Adrianna, Nada i Paloma)
  Si voleu assajar l’exposició Adrianna, Nada i Paloma podem quedar el mateix dimecres a les 11.30h (vosaltres decidiu i   dieu-m’ho)  
  DIVENDRES 8 DE MAIG A LES 16h - Exposició Torre Eiffel (Raúl, Cristian i Vasile)
  Si voleu assajar l’exposició Raúl, Cristian i Vasile podem quedar el mateix dimecres a les 11.30h (vosaltres decidiu i dieu-m’ho) 

PROPOSTA
DE LLENGUA
CATALANA










PROPOSTA
DE LLENGUA
CATALANA










PROPOSTA
DE LLENGUA
CATALANA
  • CARTA A L’ALCALDE: Al llarg d’aquests dies heu rebut una carta a casa de l’alcalde d’Alcanar, en la qual us adjunta  una mascareta per a que pugueu sortir al carrer. Com es diria en castellà “De bien nacido es ser agradecido” (significa que no costa gens donar les gràcies, quan algú té un detall o pensa en tu), el què farem serà retornar-li la carta a l’alcalde Joan Roig. Podeu escriure la carta a la llibreta (millor un full en blanc) o a l’ordinador. Els que l’escriviu a la llibreta primer feu-ho en una llibreta de ratlles i després quan la passeu a net ja la farieu al full en blanc. La carta ha de ser de registre formal. A continuació us adjunto la teoria sobre la carta formal, les parts que ha de tenir (us ajudo posant alguna d’aquestes parts al document “CARTA A L’ALCALDE”) inclús us adjunto la carta que ha enviat l’alcalde, els qui encara no l’hagueu rebut, però ho fareu properament. També m’agradaria que us feu una foto amb la mascareta posada i me l’envieu, l'adjuntarem a la carta. Jo m’encarregaré de recollir-les totes i li enviaré en nom dels alumnes de cicle superior de l’escola Marjal. Si voleu fer i enviar-li algun dibuix, m'envieu aquest dibuix i ho afegiu a la PS (ho teniu explicat a la plantilla de la carta).
 Ànims i llegiu bé la carta que ha enviat l’alcalde, ja que allí us demana que li parleu sobre algunes coses. Evidentment vosaltres li podeu escriure d’altres coses, com ara: què heu fet aquests dies, què trobeu a faltar, agrair-li que pensi amb vosaltres… (mínim heu d’escriure 100 paraules, en aquest cas no cal que poseu el número al final de la redacció).  



  • EL CONTE ENCADENAT: Com ja us vaig anticipar per la videotrucada aquesta setmana començarem el conte encadenat. Com funciona?
Cada dia li tocarà escriure a un alumne/a (l’he marcat baix a l’horari) entre 3 i 5 línies. Aquest alumne haurà de llegir el què ha escrit el seu company/a anteriorment i escriure 3 o 5 frases continuant la història i evidentment que tingui sentit. Jo enviaré un correu recordant a la persona que durant aquell dia li toca escriure unes línies de la història, això si recordeu de fer-ho quan us toqui. Esperem que quan acabi el confinament ens hagi surtit un conte molt interessant. El conte no acabarà fins que no hagi escrit tothom dues vegades, per tant que tothom escrigui alguna cosa per a que la història continuï. El títol del conte l’escriurem al final de tot. Bona sort i recordeu, escriviu sense faltes i si cal busqueu les paraules que voleu escriure si són correctes o no, cada dia que escriviu és una prova. Ànims!
Els alumnes que no esteu apuntats a la següent taula escriureu en les properes setmanes no patiu escriureu tots, això sí, qui no escrigui el dia corresponent.
Aquí escric a qui li tocarà cada dia escriure entre 3 i 5 frases del conte encadenat. Us compartiré el conte amb tots però aquests dies seran els que haurà d’escriure la persona que escric a aquesta taula. Si algú se li oblida no podrà participar més al conte. Si algú no pot accedir al conte, que escrigui les frases a la llibreta i me l’enviï per correu i l’escriure jo al document. 
DILLUNS 27 D’ABRIL
DIMARTS 28 D’ABRIL
DIMECRES 29 D’ABRIL
DIJOUS 30 D’ABRIL
DIVENDRES 1 DE MAIG
Cristian
Biel
Yaiza
Nuria
Vasile
DILLUNS 4 DE MAIG
DIMARTS 5 DE MAIG
DIMECRES 6 DE MAIG
DIJOUS 7 DE MAIG
DIVENDRES 8 DE MAIG
Nada
Víctor
Maria
Raúl
Esteban

  • QUIZIZZ SOBRE LES MAJÚSCULES. Premeu damunt de l’enllaç que us adjunto (ho podeu fer tant amb ordinador, tablet o mòbil), NO US ENREGISTREU A CAP LLOC, si us demana enregistrar premeu la x. Escriviu el vostre nom i contesteu les preguntes que us demanarà, només hi ha una opció correcta. En aquest cas si hi haurà límit de temps a cada pregunta, per tant assegureus. BONA SORT! joinmyquiz.com
Si no podeu entrar a través d’aquest link, entreu a aquesta web: https://quizizz.com/join i escribiu aquest codi 361337, això si canvieu el nom. 
AVÍS: Si feu més de 5 errors el tornareu a repetir. RECORDEU, NO HI HA TEMPS, PER TANT PODEU BUSCAR LES RESPOSTES.
PROPOSTA
DE LLENGUA
CASTELLANA


PROPOSTA
DE LLENGUA
CASTELLANA



  • THOMAS EDISON: Aquesta propera quinzena us envio una petita biografia de Thomas Edison, un dels principals inventors d’aparells elèctrics i impulsor en l’energia elèctrica. Llegiu el text i contesteu i busqueu les respostes.Qui no pugui fer-ho en arxiu word o documents de google, que ho faci a la llibreta i després m’ho envia una foto.


  • QUIZIZZ D’ORTOGRAFIA. Premeu damunt de l’enllaç que us adjunto (ho podeu fer tant amb ordinador, tablet o mòbil), NO US ENREGISTREU A CAP LLOC, si us demana enregistrar premeu la x. Escriviu el vostre nom i contesteu les preguntes que us demanarà, només hi ha una opció correcta. En aquest cas si hi haurà límit de temps a cada pregunta, per tant assegureus. BONA SORT! joinmyquiz.com
Si no podeu entrar a través d’aquest link, entreu a aquesta web: https://quizizz.com/join i escribiu aquest codi 767796, això si canvieu el nom. 
AVÍS: Si feu més de 5 errors el tornareu a repetir. RECORDEU, NO HI HA TEMPS, PER TANT PODEU BUSCAR LES RESPOSTES.
PROPOSTA DE LLENGUA ANGLESA
adriadomenech@escolamarjal.cat
  • La proposta en llengua anglesa d’aquesta quinzena és fer un vídeo en el qual us descriviu a vosaltres mateixos. Aquest vídeo haureu de penjar-lo al Google Classroom (https://classroom.google.com/u/1/w/NzY1ODYxNjA0NjVa/t/all) o enviar-lo al meu correu i així podré veure´l. Us fique un exemple del que podeu dir al vídeo: 
My name is Adrià. I’m twelve years old and I live in Les Cases d’Alcanar. I’m blond and tall. I have got blue eyes and curly hair. I like playing football and playing board games. I don’t like sleeping and dancing. My favourite subject is English. See you, Adrià.
Si teniu qualsevol dubte m’envieu un correu o escriuviu al mur del Google Classroom.
PROPOSTA MATEMÀTICA





  • ESCRIBIR LOS NÚMEROS EN LETRA. La passada quinzena vam repassar o treballar l’escriptura de números en llengua catalana, aquest cop serà amb llengua castellana. Llegeix la teoria que veuràs i realitza els tres exercicis que veuràs a continuació. Pengeu l’exercici al Google Classroom preferiblement, ja sigui en foto (si ho heu fet a la llibreta) i amb el word. 
  • QUIZIZZ DE PROBLEMES. Premeu damunt de l’enllaç que us adjunto (ho podeu fer tant amb ordinador, tablet o mòbil), NO US ENREGISTREU A CAP LLOC, si us demana enregistrar premeu la x. Escriviu el vostre nom i contesteu les preguntes que us demanarà, només hi ha una opció correcta. En aquest cas si hi haurà límit de temps a cada pregunta, per tant assegureus. BONA SORT! joinmyquiz.com
Si no podeu entrar a través d’aquest link, entreu a aquesta web: https://quizizz.com/join i escribiu aquest codi 906628, això si canvieu el nom. 
AVÍS: Si feu més de 3 errors el tornareu a repetir. RECORDEU, NO HI HA TEMPS, PER TANT PODEU BUSCAR LES RESPOSTES.
CONEIXEMENT DEL MEDI NATURAL, SOCIAL I CULTURAL
joelroig@escolamarjal.cat
  • RELLEU I RIUS D’EUROPA: Llegeix la teoria sobre el relleu i rius d’Europa. Realitza a una llibreta els exercicis, fes una foto i penja-la a la part corresponent de l’exercici. Si teniu algun dubte busqueu-lo per Internet o contacteu en mi a través del correu electrònic.
  • QUIZIZZ RELLEU I RIUS D’EUROPA. Premeu damunt de l’enllaç que us adjunto (ho podeu fer tant amb ordinador, tablet o mòbil), NO US ENREGISTREU A CAP LLOC, si us demana enregistrar premeu la x. Escriviu el vostre nom i contesteu les preguntes que us demanarà, només hi ha una opció correcta. En aquest cas si hi haurà límit de temps a cada pregunta, per tant assegureus. BONA SORT! joinmyquiz.com
Si no podeu entrar a través d’aquest link, entreu a aquesta web: https://quizizz.com/join i escribiu aquest codi 167572, això si canvieu el nom. 
AVÍS: Si feu més de 6 errors el tornareu a repetir. RECORDEU, NO HI HA TEMPS, PER TANT PODEU BUSCAR LES RESPOSTES.
EDUCACIÓ FÍSICA
Entreu al Google Classroom d’Educació física, a l’apartat treball de classe: https://classroom.google.com/u/1/w/NjM0ODQxNzA1NDNa/t/all
ALTERNATIVA
consolvericat@escolamarjal.cat
Continueu amb la tasca de la setmana 2: 
Heu de montar un vídeo divertit partint com a model aquest vídeo del youtube. 
Useu la música del vídeo que és molt divertida!!!!. 
Us podeu disfressar i inventar-vos l’escena que vulgueu, podeu fer veure que canteu o que sou els dolents….. això sí, que sigui divertida i entretinguda, poden participar els i les membres de la família que vulguin.
El vídeo dura 3min 34seg  però en 1min30seg que escenifiqueu ja estarà bé. Podeu agafar el tros de vídeo que us agradi més
Ànims, molta imaginació i sobretot a passar-ho bé….. Espero els vostres vídeos !!!!!
COM ENVIAR VÍDEOS: 
Si filmeu en lo mòbil deseu el vídeo al vostre Google drive. Si no teniu l’aplicació drive al mòbil l’haureu de descarregar i entrar amb el vostre correu de l’escola. Si teniu algun dubte ens ho pregunteu a mi o a Joel.
PROJECTE D’EMPRENEDORIA
consolvericat@escolamarjal.cat
Continueu amb la tasca de la setmana 2: 

De moment el porta-bocates haurà d’esperar……
Us proposo que inventeu algun aparell o andròmina  amb el material que tingueu per casa i feu un vídeo explicatiu de com funciona i per a que serveix. Si no voleu fer vídeo també poder fer la foto on sortiu vosaltres amb l’aparell i m’envieu una explicació escrita de com funciona i per a que serveix….. el que us vagi millor.

Podeu treure idees de les propostes dels vostres companys de 6è del curs passat. Ho podeu veure al blog de l’escola a l’apartat de projectes d’emprendoria curs 18-19

US ANIMO A DIVERTIR-VOS I DEIXAR ANAR LA IMAGINACIÓ!!!!
COM ENVIAR VÍDEOS: 
Si filmeu en lo mòbil deseu el vídeo al vostre drive amb el correu que ja teniu. Si no teniu l’aplicació drive al mòbil l’haureu de descarregar i entrar amb el vostre correu de l’escola. Si teniu algun dubte ens ho pregunteu a mi o a Joel.
PROPOSTA ARTÍSTICA
MÚSICA
marcfabra@escolamarjal.cat
Continueu amb la tasca de la setmana 1 i 2: 
TEORIA

  1. OBJECTIU Aprendre les notes tot jugant                EINA: Agafa notes 


REPTES


  1. Avui la teva família i tu heu d’aconseguir crear una orquestra de percussió.
Mireu la pàgina següent
En ella us indicarà quin ritme pot fer cadascú, trieu-lo ( i tria l’objecte amb el que el faràs) i practiqueu-lo. Quan el tingueu clar el feu junts, cadascú el seu! 
Algú s’atreveix a cantar al damunt alguna cosa? O potser algú ho ballarà mentre la resta toqueu? A veure qui ens sorprendrà!
Enregistreu-vos i compartiu-nos el resultat. Segur que sou uns artistes i no ho sabíeu!      

EINA: Rhythm

CREACIÓ


  1. Crear petites composicions amb loops                   EINA:https://www.incredibox.com



AUDICIONS

  1. Descobrir la tecnologia 8D. Per fer-lo cal posar-se els dos auriculars i sentireu la música des de fora i no des dels auriculars. Ho farem amb tres cançons del grup Pentatonix .

EINA: 

També hi ha d’altres artistes que l’han fet servir:
•    Imagine Dragons:  https://youtu.be/CepeycyGhwE
•    Coldplay: https://youtu.be/9IOs70GYxdY
  1. CREACIÓ

OBJECTIU
Portal per produir música d’una manera senzilla

EINA

PER TAL DE REALITZAR EL RETORN, ELS ALUMNES HAURAN DE GRABAR O BÉ EN VIDEO 30 SEGONS, O EN UN AUDIO LA MILLOR DE LES SEVES CREACIONS.





  1. EDUCACIÓ DE LA VEU

OBJECTIU

En aquest video es realitzarà un precalentament de la veu. Abans de cantar recordeu:
Agafar aire correctament
Una bona postura corporal (esquena recta, peus plans al terra, cap...)
Cantar amb tot el cos: pulmons-panxa per agafar aire i expulsar, l’aparell fonador on emetrem correctament el to i el cap, on totes les seves parts(ressonadors) exterioritzaran  els sons finals.

EINA






  1.  EDUCACIÓ RÍTMICA DE LA VEU: CANTAR AMB RITME

OBJECTIU

Interioritzar el ritme asincopat en aquesta cançó anglesa.
Al començament és pot taral.lejar amb la nomenclatura del Ta i TiTi.
Ja veureu que desprès quan seguiu la cançó el ritme és molt fàcil.
Per acabar, intenteu fer el ritme amb instruments cassolans, cullerots, cassoles, bolígrafs,...




EINA


PER TAL DE REALITZAR EL RETORN, ELS ALUMNES HAURAN DE GRABAR O BÉ EN VIDEO 30 SEGONS AMB EL RITME ASINCOPAT

  1. CANTEM

OBJECTIU

Anem cantant aquesta cançó catalana seguint la lletra del videoclip i entonant amb fluidesa la melodia.

EINA

PER TAL DE REALITZAR EL RETORN, ELS ALUMNES HAURAN DE FER UN DIBUIX REFERENT AL SIGNIFICAT DE LA CANÇÓ I ENVIAR-LO AL MESTRE, MÉS ENDAVANT LA CANTAREM TOTS I TOTES JUNTES!!!
PLÀSTICA
acarrio2@escolamarjal.cat
Durant aquests dies de confinament, les xarxes socials s’han omplert de reptes. Un d’aquests reptes és reproduir una obra d’art famosa fent ús de la pròpia imaginació, creativitat i tot allò que tenim per casa i ens pugui servir. Aquesta és la proposta que us faig durant aquesta quinzena: imitar un quadre sent vosaltres els protagonistes. Inspiració i endavant artistes!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada